About us

More than of experience in Amsterdam

The success of Scholten Makelaars is mainly due to the fact that we put the wishes of our customers first. Every customer has different wishes to live happily ever after.

Your living environment is actually more important than the home itself. And Scholten Real Estate Agents realizes that very well.

As an NVM real-estate agent, Scholten Real-estate agents are knowledgeable and reliable. We know what it's all about when it comes to appraisals and negotiations. Our 20-meter-wide display window and placement on Funda ensures optimum promotion of your home.

OUR STORY

Scholten Makelaars

Scholten Makelaars was established in 1984 and has since provided a fixed value in the Amsterdam real estate market. The organization now consists of real estate agents and real estate experts, with 11 employees serving you every day.

We focus on both home and commercial real estate. In addition, we are specialists in Real Estate Management of both rental and Owners Association. We also advise municipalities, entrepreneurs, investors, housing associations and project developers.

Op ons kantoor aan de Willem de Zwijgerlaan 119-123 hebben wij een complete Woonbeleving gecreëerd. Hier kunnen klanten die een woning zoeken op één plek terecht voor alles wat komt kijken bij het kopen van een woning. Denk hierbij aan hypotheken, bouwkundige keuringen en advisering omtrent alle bijkomende andere vastgoed gerelateerde zaken.

Feel free to come and see if we can be of service!

OUR TEAM

Richard van Gaelen

Register real estate agent / Appraiser

Richard is een geboren en getogen Amsterdammer die met een enorme passie en gedrevenheid het makelaars- en taxateursvak uitoefent.  Sinds 1991 is Richard al werkzaam bij de firma Scholten. Eerst heeft hij het administratief en technisch beheer gevoerd van o.a. Vereniging van Eigenaren, hetgeen hem veel bouwkundig inzicht heeft meegegeven. Richard woont in Amsterdam. Naast al het werk voor de cliënten van Scholten Makelaars is zijn familie ook belangrijk. Richard is loyaal, zeer ervaren en betrouwbaar en staat daarnaast ook bekend om zijn deskundigheid en doortastendheid. Maar bovendien is hij te typeren als een gezellige Amsterdammer.

Edson Serras Geraldes

Account manager

Na een educatieve stage bij de makelaardij afdeling van Scholten Makelaars in 2011 is Edson aansluitend in dienst gegaan bij de afdeling Beheer voor het beheren van Vereniging van Eigenaren, huurobjecten en beleggingsportefeuilles. De samenkomst van de financiële en bouwkundige aspecten van het beheerder van vastgoed is wat hij het leukste vindt aan het vak. Op zoek gaan naar een goed rendement waarbij er efficiënt en kwalitatief met het vastgoed wordt omgegaan. Naast de passie voor de stenen is reizen, zijn gezin en lekker eten en drinken een goede tijdverdrijf voor Edson.

Kim Schaap-van Koert

Office manager

After working at various real-estate firms for years, I have been part of the Scholten Makelaars team since July 2015. I think the great thing about working in real estate is the personal contact with our customers, since we guide them in taking a big step; buying or selling a home. Three times a week I enjoy the commute to beautiful Amsterdam from Purmerend, where I live with my husband and three children. In addition to working at Scholten Makelaars I enjoy going out with my family or eating out.

Salvador Toornend

Accountmanager VvE Beheer​

Salvador Toornend

Priscilla van Heijningen​

Commercieel medewerker​

Vanuit haar HBO Communicatie opleiding is Priscilla als Projectleider in de (internationale) onderzoekswereld haar carrière gestart en is daarna een aantal jaren werkzaam geweest als Marketing Manager bij Mercedes Benz. In 2006 heeft ze uiteindelijk de overstap gemaakt naar de vastgoed branche en is sindsdien parttime werkzaam bij de firma Scholten Makelaars BV. Binnen onze organisatie is ze op diverse afdelingen inzetbaar maar tegenwoordig houdt ze zich voornamelijk bezig met het Huurbeheer en de debiteuren bewaking op de (VvE) Beheer afdeling. Ze is getrouwd, moeder van 2 puber(ende) dochters en houdt van de goede dingen des levens zoals reizen, sporten en uit eten gaan.

Shirley Draisma

Front Office Real Estate Management

Shirley is een positief ingestelde, energieke en een gedreven dame. Zij heeft 18 jaar met passie in de financiële dienstverlening gewerkt. Sinds april 2019 is zij ons team komen versterken en haar stap binnen onze vastgoed omgeving sluit perfect aan op haar werkervaring. Met haar drive en streven naar kwaliteit en klanttevredenheid is zij onze klanten van dienst en enthousiasmeert zij ons team.

Sebastiaan Franke

real estate agent in training

After his secondary education, Sebastiaan started his internship at the real estate department of Scholten Makelaars in 2017. This educational internship has created a true passion for the profession at Sebastiaan. As a result, he obtained his education at the Academy for Real Estate. After this he came to strengthen the field service. He enthusiastically presents the property to be sold in the market.

Joost Scholten

Register real estate agent / Real estate specialist

In 1992 I started working as a holiday worker at my father's office. There, the affinity with Amsterdam real estate was developed and thus a full-time job. After studying real estate / appraiser and a few years of experience later, I took over the company from my father in 2003. The interest in real estate has become a major hobby. Still, I can free up enough time to exercise and enjoy spending time with my wife and 2 daughters. I am very happy that with a fantastic group of people we can help our clients with the most diverse real estate issues.

Philip Scholten

Driven and honest, that's how Philip is characterized by our customers. After studying History, he has been active in Amsterdam real estate for many years now. He is happy to help you achieve the best return on the; purchase, sale or rental of housing.

dolor. libero commodo quis risus ipsum
en_GB

Corona measures
We will continue to be available between 09:00 and 17:00, but advise everyone to contact us as much as possible by telephone or email.

If you want to speak to an employee personally, make an appointment.

If you have an appointment planned but you have complaints such as a cold, runny nose, cough, etc., then cancel the appointment. If one of our employees does not feel fit, we will not take any risks and cancel the appointment from our side. We will contact you later to schedule a new appointment.

Come to an appointment with a maximum of 2 people. We do not shake hands, keep an appropriate distance and offer gloves, mask and shoe covers. Disinfection gel is also available. Always follow the broker's directions.

Do you have any questions about these measures? Please contact us on telephone number 020 689 05 05 or by email at makelaardij@scholten.

Bezichtiging aanvragen

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op voor een afspraak