Sell property Amsterdam

Je hebt besloten om je woning te verkopen. Het liefst wil je dat het verkoopproces zo soepel mogelijk verloopt en dat je een mooi bedrag krijgt voor jouw woning. Scholten Makelaars kan je daar goed bij helpen! Omdat wij ons verdiepen in de persoon “en” de woning.

Step 1

INTRODUCTION AND DETERMINATION OF ASKING PRICE PROPERTY

Het begint natuurlijk allemaal met een uitgebreid informerend gesprek waarin we samen je wensen bespreken. Aansluitend geven wij je een advies op maat, gericht op je persoonlijke situatie.

  • Eerste opname van de woning
  • Kennismaking met Scholten Makelaars
  • Prijsadvies: We bepalen een vraagprijs met een reële waarde

Step 2

STRATEGY AND CAMPAIGN FOR PROPERTY SALE

It is important to have a good asking price for your home. To get to a good appraisal, we will thoroughly examine your property and delve into various sources of information. But the atmosphere and feeling also determine the price of a home. That is why we are focused on that!

Together with you we will look at what is desirable in your situation before we start sharing the home. Of course, on Funda and our own site Scholten.nl, but sometimes an advertisement in a newspaper or an open house promotion is useful. In any case, a sophisticated activity plan will be the basis.

  • Determining the pricing strategy
  • Marktpositie bepalen
  • Gericht inzetten van digitale marketing zoals Funda, Google & Scholten.nl
  • Offline Marketing toepassen: Verkoopbord, beeldmateriaal vastleggen, brochures, etc.
  • Online marketing toepassen: SEO en social mediamarketing op o.a. Facebook.

Step 3

START WITH SELLING YOUR PROPERTY!

We coördinate and guide the viewings and will inform the viewers (and perhaps their purchasing real-estate agent) extensively. During personal contact with potential buyers, we can also find out which follow-up steps are needed to achieve a good end result. You do not have to be present at the viewings. Potential buyers often feel freer if the residents are not present at the viewings.

  • Overleg en advies over de presentatie van de woning
  • Woning aanmelden bij Funda, NVM, etc.
  • Afspraken maken en bezichtigingen bijwonen
  • Deskundig en professioneel onderhandelen

Step 4

PROPERTY SOLD! THE SETTLEMENTS

Wanneer de onderhandelingen succesvol zijn verlopen, stellen wij of een notaris in Amsterdam een koopovereenkomst op. Hierin worden de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd en de eventuele ontbindende voorwaarden worden opgenomen.
If all signatures have been placed, the purchase agreement is concluded. From that moment, the buyer still has three days of legal consideration, during which he or she can still cancel the purchase.

Zodra de notaris de koopakteovereenkomst heeft getekend en deze door de belanghebbende is getekend op het kantoor van de notaris, stelt deze een datum en een tijdstip vast voor het ondertekenen van de akte van levering. Voordat je naar de notaris gaat, zal de koper doorgaans de woning willen inspecteren om te zien of alles in de afgesproken staat is. Wij begeleiden deze inspectie en nemen samen de meterstanden op. Daarna gaan wij met je mee naar de notaris om de leveringsakte te ondertekenen.

We are also here for you after the sale. You can count on us if you have any questions after the handover.

  • Opstellen koopakte en begeleiding bij ondertekening
  • Termijnbewaking van de bankgarantie en de ontbindende voorwaarden
  • Woninginspectie
  • Overdracht bij de Notaris

Selling your property

Contact us for a personal introduction without obligation.

vel, nec tristique non amet, quis, eleifend vulputate, pulvinar sed libero
en_GB
nl_NL en_GB

Corona maatregelen
Wij blijven gewoon bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur, maar adviseren iedereen zoveel mogelijk per telefoon of e-mail contact met ons op te nemen.

Wil je een medewerker persoonlijk spreken, maak dan een afspraak.

Heb je een afspraak gepland maar heb je klachten zoals verkoudheid, loopneus, hoesten e.d. annuleer dan de afspraak. Als één van onze medewerkers zich niet fit voelt, zullen wij ook geen risico nemen en de afspraak vanuit onze kant annuleren. Wij nemen op een later moment contact op voor het plannen van een nieuwe afspraak.

Kom met maximaal 2 personen naar een afspraak. Wij schudden geen handen, houden gepaste afstand en bieden handschoenen, mondkapje en schoenhoesjes aan. Tevens is er desinfectiegel beschikbaar. Volg altijd de aanwijzingen van de makelaar.

Heb je nog vragen naar aanleiding van deze maatregelen? Neem dan contact met ons op telefoonnummer 020 689 05 05 of per e-mail op makelaardij@scholten.

Bezichtiging aanvragen

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op voor een afspraak